Název: Name: | Republic P-47D Thunderbolt | Republic P-47D Thunderbolt |
Originální název: Original Name: | Republic P-47D Thunderbolt | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.09.1942-DD.MM.1945 Republic Aviation Corp., Farmingdale, New York DD.MM.1942-DD.MM.194R Republic Aviation Corp., Evansville, Indiana | |
Období výroby: Production Period: | DD.09.1942-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 12603: 105 P-47D-1-RE 42-7853/7957 445 P-47D-2-RE 42-7958/8402 300 P-47D-5-RE 42-8403/8702 350 P-47D-6-RE 42-74615/74964 250 P-47D-10-RE 42-74965/75214 400 P-47D-11-RE 42-75215/75614 496 P-47D-15-RE 42-75615/75814, 42-76119/76364 254 P-47D-16-RE 42-75865/76118 298 P-47D-20-RE 42-25274/25322, 42-76365/76614 216 P-47D-21-RE 42-25323/25538 850 P-47D-22-RE 42-25539/26388 385 P-47D-25-RE 42-26389/26773 611 P-47D-27-RE 42-26774/27388 750 P-47D-28-RE 44-19558/20307 800 P-47D-30-RE 44-20308/21107 114 P-47D-1-RA 42-22250/22363 200 P-47D-2-RA 42-22364/22563 100 P-47D-3-RA 42-22564/22663 200 P-47D-4-RA 42-22664/22863 250 P-47D-11-RA 42-22864/23113 157 P-47D-15-RA 42-23143/23299 29 P-47D-16-RA 42-23114/23142 187 P-47D-20-RA 43-25254/25440 224 P-47D-21-RA 43-25441/25664 889 P-47D-23-RA 43-25665/25753, 42-27389/28188 250 P-47D-26-RA 42-28189/28438 1028 P-47D-28-RA 42-28439/29466 1800 P-47D-30-RA 44-32668/33867, 44-89684/90283 665 P-47D-40-RA 44-90284/90483, 45-49090/49554 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4618 1) kg | 101801) lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5906 kg | 13020 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 8800 kg | 19400 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12.43 m | 40ft 9,31in |
Délka: Length: | 11.02 m | 36 ft 1,75in |
Výška: Height: | 4.47 m | 14 ft 8in |
Plocha křídla: Wing Area: | 27.87 m2 | 300 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-2800-21 o výkonu 1491 kW, nebo Pratt & Whitney R-2800-63 o výkonu 1491 kW a nouzovém výkonu 1690 kW, nebo Pratt & Whitney R-2800-59 o výkonu 1491 kW | Pratt & Whitney R-2800-21, power 2000 hp, or Pratt & Whitney R-2800-63, power 2000 hp, emergency power 2300 hp, or Pratt & Whitney R-2800-59, power 2000 hp, emergency power 2535 hp |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1155 l (D-1/D-23) 1400 l (D-25/D-40) 1x 757 l přídavná nádrž 2-3x 284, 416 nebo 568 l přídavná nádrž | 305 US gal (D-1/D-23) 370 US gal (D-25/D-40) 1x 200 gal drop tank 2-3x 75, 110 or 150 gal drop tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 703.3 2) km/h v 7468 m | 4372) mph in 24500 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 482.8 km/h v ? m | 300 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14.1 m/s | 2780 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4.43) min do 4572 m | 4.43) min to 15000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12802 m | 42000 ft |
Dolet: Range: | 764.4 4) km | 4754) mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1657.6 km | 1030 mi |
Výzbroj: Armament: | 8x 12,7mm kulomet Browning v křídle 1x 227kg bomba (od D-5) 2x 227kg nebo 554kg bomba (od D-15) 2x 3 výmetnice M10 pro 4.5in neřízenou raketu (od D-25) 10x neřízená raketa HVAR (od D-40) | 8x Browning machine gun in the wing 1x 500 lb bomb (from block D-5) 2x 500 lb or 1000 lb bomb (from D-15) 2x 3 M10 rocket launchers (from D-25) 10x HVAR unguided rocket (from D-40) |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | D-1-RE - jako C-5-RE, ale s větším počtem regulačních klapek chlazení motoru, pancéřový plát za přístrojovou deskou, malé úpravy palivového systému, vrtule Curtiss Electric C542S-A6 D-1-RA - v podstatě shodné s C-5-RE D-2-RE, D-2-RA - demontovaný kryt turbokompresoru D-3-RA - obdoba D-2-RE s úpravami kyslíkové a palivové soustavy D-4-RA - turbokompresor C-21, vstřikování vody do motoru D-5-RE - turbokompresor C-21, vstřikování vody do sání motoru, mírně vyklenuté břicho s se závěsníkem pro palivovou nádrž nebo 227kg bombu D-6-RE - menší úpravy elektroinstalace D-10-RE - motor R-2800-63 s kompresorem C-23, zjednodušené nabíjení zbraní D-11-RE, RA - automatické vstřikování vody D-15-RE, RA - závěsníky pod křídly, odhazovatelný překryt kabiny D-16-RE, RA - přizpůsobení pro vysokooktanový benzín D-20-RE, RA - úprava elektrického vybavení, změna vyhřívání; od strojů této verze obvykle vynechávána kamufláž D-22-RE - vrtule Hamilton Standard Hydromatic 24E-50-65 D-23-RA - vrtule Curtiss Electric C542S D-25-RE - kapkovitá kapina a snížený hřbet, zvětšení kapacity nádrže, možnost nést dva svazky raketometů M10 "Bazooka", vrtule Hamilton Standard Hydromatic 25E-50 D-26-RA - shodný s D-25-RE, ale vrtule Curtiss D-27-RE - motor R-2800-59, vrtule Curtiss D-28-RE, RA - vrtule Curtiss, změny v uspořádání pilotního prostoru D-30-RE, RA - křidélka s tupější náběžnou hranou, deskové aerodynamické brzdy, úprava závěsníků D-40-RA - zvětšen kýl před svislou ocasní plochou, možnost nést rakety HVAR RE - Farmingdale, RA - Evansville Data v tabulce platí pro blok D-30. 1) D-2 4518 kg, D-22 4601 lb 2) D-2 661,4 km/h v 6096 m, D-22 712,9 km/h v 8839 m 3) D-2 6 min, D-22 4,8 min 4) D-2 644 km | Data for Block D-30. Other blocks: 1) D-2 9960 lb, D-22 10143 lb 2) D-2 411 at 20000 ft, D-22 443 at 29000 ft 3) D-2 6 min, D-22 4.8 min 4) D-2 400 mi |
Zdroje: Sources: | Velek, Martin; Roman, Valerij. Republic P-47 Thunderbolt. MBI, Praha 1997. ISBN 80-902238-0-X. Stafford, Gene B. Thunderbolt in Action, Aircraft No.18. Squadron/Signal Publications, Warren 1975. Davis, Larry. P-47 Thunderbolt in Action, Aircraft No.208. Squadron/Signal Publications, Carrollton. ISBN 978-0-89747-542-6. Gronczewski, Tomasz; Skulski, Przemyslaw. P-47 Thunderbolt Razorback. ACE Publication, Wroclaw 1992. Jane's Fighting Aircraft of World War II, Crescent Books, New York 1989. ISBN 0-517-67964-7. Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, New York,1964. http://joebaugher.com/usaf_fighters/p47_4.html http://www.aerofiles.com/_repub.html http://www.americancombatplanes.com/p47_1.html www.nationalmuseum.af.mil |